zaterdag 5 maart 2011

Eerlijkheid, duidelijkheid en structuur

Ik hou van eerlijkheid, duidelijkheid en structuur.
Ik hou ook van mensen die mij dat kunnen bieden.
Neem nu bijvoorbeeld een goede vriendin van me.
Zij beantwoordt een vraag graag met de vraag 'Moet ik eerlijk zijn of tactvol?'
En als ik een licht crisismoment heb, dan is zij er om rustig vanuit de zetel op te merken dat ik niet semi-obsessief aan het opruimen ben, en dus de semi gerust kan laten vallen.
Ze heeft het al zo vaak gezien. En het helpt wel, maar even later lijkt het weer alsof er net een bom ontploft is.

Laat ons zeggen dat mijn zoektocht naar structuur wel duidelijk is.
Ik geef het eerlijk toe: ik ben de weg ietwat kwijt.
Daarom heb ik me onlangs ook een gps aangeschaft.
Niet alleen omdat ik er ooit bijna 3 uur over deed om van Brugge naar Gent te rijden (Ik dacht dat ik nooit meer thuis zou geraken, en dus zou moeten overleven op de snoepjes die nog ergens onder mijn autostoel lagen), maar ook omdat ik het aangenaam vind als een diepe mannenstem me beveelt wat ik moet doen.

Ja Tom Tom.
Natuurlijk Tom Tom.
Wat je maar zegt Tom Tom.
NEE TOM TOM NEE.
Of hihi misschien toch wel Tom Tom.

Tom Tom,
I'd be lost without you.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten